Fullmaktskollen (FMK) tillhandahåller, för anslutna aktörer (Uppdragsgivarna), kostnadsfri support i allmän användarinformation och teknisk support/felanmälan. Supportfunktionen tillhandahålls av tredje part, FMK:s driftleverantör samt FMK:s Kundtjänst.
Supporten tillhandahålls
- för Uppdragsgivare som nyttjar API-tjänster för direkt anslutning
- för Uppdragsgivare med gemensam anslutningsleverantör
- för Uppdragsgivare ansluten via webbportalen
Supportkontakt
Supportkontakt för respektive Uppdragsgivare är uppdelad beroende på form av anslutning:
För uppdragsgivare som nyttjar API-tjänster för direktanslutning
Fullmaktskollens driftsleverantör, Softronic AB kommer vara den som hjälper dig. Kontaktuppgifter, telefon och e-post, erhålls i samband med avtalstecknandet.
För Uppdragsgivare med gemensam anslutningsleverantör
Uppdragsgivaren ska vända sig till sin anslutningsleverantör som i sin tur erhållit kontaktuppgifter till Fullmaktskollens driftleverantör för vidare support av de ärenden anslutningsleverantören inte själv kan hantera.
För Uppdragsgivare ansluten via webbportalen
Fullmaktskollens kundtjänst: Telefon: 0771-80 88 00 E-post: fraga@fullmaktskollen.se
Supporttider
Supportfunktionen, per telefon, är tillgänglig vardagar mellan kl. 8 – 16. Sommartid samt i samband med större systemkörningar kan öppettiderna vara begränsade.
Support tillhandahålls dels avseende allmän användarinformation, dels för felrapportering/teknisk support.