Kontaktuppgifter och villkor för support

Senast uppdaterad 22 aug 2023

Fullmaktskollen (FMK) tillhandahåller, för anslutna aktörer (Uppdragsgivarna), kostnadsfri support i allmän användarinformation och teknisk support/felanmälan. Supportfunktionen tillhandahålls av tredje part, FMK:s driftleverantör samt FMK:s Kundtjänst.

Supporten tillhandahålls

  • för Uppdragsgivare som nyttjar API-tjänster för direkt anslutning
  • för Uppdragsgivare med gemensam anslutningsleverantör
  • för Uppdragsgivare ansluten via webbportalen

Supportkontakt

Supportkontakt för respektive Uppdragsgivare är uppdelad beroende på form av anslutning:

För uppdragsgivare som nyttjar API-tjänster för direktanslutning

Fullmaktskollens driftsleverantör, Softronic AB kommer vara den som hjälper dig. Kontaktuppgifter, telefon och e-post, erhålls i samband med avtalstecknandet.

För Uppdragsgivare med gemensam anslutningsleverantör

Uppdragsgivaren ska vända sig till sin anslutningsleverantör som i sin tur erhållit kontaktuppgifter till Fullmaktskollens driftleverantör för vidare support av de ärenden anslutningsleverantören inte själv kan hantera.

För Uppdragsgivare ansluten via webbportalen

Fullmaktskollens kundtjänst: 
Telefon: 0771-80 88 00
E-post: fraga@fullmaktskollen.se

Supporttider

Supportfunktionen, per telefon, är tillgänglig vardagar mellan kl. 8 – 16. Sommartid samt i samband med större systemkörningar kan öppettiderna vara begränsade.

Support tillhandahålls dels avseende allmän användarinformation, dels för felrapportering/teknisk support.